Haber

Bakan Kurum, Rize halkına Millet Bahçesi müjdesini verdi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve İstanbul 1. Bölge Milletvekili Adayı Murat Kurum, Rizelilere “Sahilde bir, İyidere’de bir, Güneysu’da bir bahçe olacak” müjdesini verdi. söz konusu.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve İstanbul 1. Bölge Milletvekili Adayı Murat Kurum, Üsküdar Belediyesi Mavi Salon’da düzenlenen ‘Rizeliler Buluşması’na katıldı. Bakan Kurum’a Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen ve AK Parti İstanbul İl Başkanı Osman Nuri Kabaktepe eşlik etti. Bakan Kurum, Rizeli vatandaşlara verdi.

“Devasa yatırımlar yaptık ve bu kutsal şehrin güzel insanlarına armağan ettik”

Bakan Kurum yaptığı konuşmada, “Hemşehriniz, Önderimiz, Genel Başkanımız ve Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını, sevgilerini ve saygılarını sizlere iletiyorum. Bugün yiğit evlatlarla bir aradayız. sarp vadilerin ve dorukları göğe uzanan yüksek dağların şehri Rize’nin vatansever evlatları ile burada sizlerle birlikte olmaktan büyük bir onur, tarifsiz bir mutluluk. ve 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem nedeniyle hüzünlü. Burada olmamıza rağmen aklımız ve kalbimiz hep şok bölgesinde.Ne güzel Rizeli hemşerilerimiz ‘Merdiven, yaya, yaya çık’ diyorlar. Yeni bir hedefe adım adım ulaşılıyor, birer birer.Başarılır ama büyük bir başarıyla ulaşılır.Bugün İstanbul, Marmaray ile, yeni havalimanıyla, sanayisiyle, turizmiyle, millet bahçeleriyle, yenileriyle dünya şehirlerinin çok ötesinde. toplu konut ve kentsel dönüşüm çalışmaları… Bu başarının mimarı hiç şüphesiz AK davamız, Cumhur İttifakımız, Cumhurbaşkanımızdır. İşte bu anlayışla 21 yıldır birçok dev eseri İstanbul’a kazandırdık.”

Vatandaşlarımız milletimiz için bizden ne istiyorsa biz de onların yanındayız” dedi. Bakan Kurum, “Çok büyük yatırımlar yaptık ve bu aziz şehrin güzel insanlarına hediyeler verdik. Biz de yaptığımız yatırımlarla Rize’ye değer kattık ve marka değerini yükselttik. Toplam 391 bin metrekare büyüklüğünde bir millet bahçesi yapıyoruz. TOKİ Başkanlığımız tarafından İyidere ve Rize il merkezinde 1 metre, Sahilde 1, İyidere’de ve Güneysu’da 1 adet olmak üzere 2 adet tamamlanmış, 1 adet dolgu yapılmış olup, Rize sahili yeniden inşa edilecektir. TOKİ ile mevcut yatırım değeri 3.2 milyar lira olan 2 bin 903 konut, dükkan ve onlarca konutumuzun sosyal donatılarının inşaatını tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduk. Yine şu anki yatırım değeri 5 milyar TL olan sosyal konutlardan, oradaki işyeri ve köy evlerine, oradaki camilere kadar projelerimizin inşaatına devam ediyoruz.Maraş’ta acıklı bir afet olduğu gibi, Rize’de geçen yıl sel felaketle karşı karşıya kaldık. En kısa sürede bu evleri tamamlayarak vatandaşlarımıza teslim edeceğiz” dedi.

“Toplam 1 milyon metrekarelik 11 alanda kentsel dönüşüm çalışmalarına devam ediyoruz”

Kurum sözlerini şöyle sürdürdü: “Doğru teknikle yapılmadığı için Rize’miz Merkezde Çarşı ve Piriçelebi Mahallelerinde, Taşlıdere, Yağtaş, Salarha, Reşadiye, Tophane, Ortaköy’de bulunmaktadır. Türkiye’de Hemşin ve Çamlıhemşin’de hemen hemen her ilçede dönüşüm faaliyetleri yürütüyoruz.Toplam 1 milyon metrekarelik 11 alanda kentsel dönüşüm çalışmalarına devam ediyoruz.Muradiye semtinde 178, Kalkandere’de 69 konut inşaatı devam ediyor. Kente değer katacak Madenli’de 143 konut, Çayeli’nde yine merkez Tophane Mahallesi’nde 79, 107 konut, 46 dükkan ve cami kentsel dönüşüm kapsamında kesintisiz devam ediyor.Taşlıdere’de 133 konut ve çalışmalarımız devam ediyor. hızla devam ediyorKentsel dönüşüm kapsamında Yağıtaş Mahallesi merkezde 465 konut üretiyoruz.Hem Yağlıtaş’ta hem de Salarha’da 465 konut yapıyoruz, bu konutların üretimini tamamladık. Bu evleri Rize’nin dönüşümü için kullanacağız. – İSTANBUL